|
1. Oriëntatie U kunt diverse winkels bekijken, stereobladen bekijken. Vooral buitenlandse stereobladen ( Duitse: Audio, Stereo, Stereoplay en Engelse: What Hifi, Hifi Choice) staan vol met testen. Ook staat er een overzicht van de geteste apparaten in. Ga niet af op organisaties als de consumentenbond. Volgens mij idee gaan de zelfde mensen die een gehaktbal bij de grootste Supermarkt keuren, ook met een deskundige oogopslag voor een stel speakers zitten.
LET OP: Testen zeggen lang niet alles, het is meer ter oriëntatie. Zowel in kwaliteit (door u bevonden) als klankkleur kan een luidspreker best door u en vele anderen zeer goed worden bevonden waar de testen achterblijven.
Hifibladen zullen niet zo snel een product slecht beoordelen als het merk veel reclame maakt in dit blad (en andersom).
Ga niet te snel alleen af door één verre kennis die 'maar liefst die melkpakjes heeft hangen' en precies weet over impedantie en vermogen. Als u samen met die kennis bij een goede hifi zaak binnen loopt met als eerste: 'hij moet minstens 150Watt hebben' zal de verkoper een diepe zucht slaken en het liefst met een andere klant verder gaan. Gelijk weer een leuk item.
|
|